FAQ

FAQ (z ang. Frequently Asked Questions) - to zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie naszym pasażerom pomocy. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze z nich:

Jak zachować się w sytuacji zgubienia przedmiotów stanowiących własność pasażera (np. torebki, telefony, portfele, ubrania etc.)?

         Pasażerowie powinni niezwłocznie zawiadomić kierowcę autobusu, w którym zgubiono przedmioty. Jeśli jest to niemożliwe, ponieważ kierowca np. odjechał, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod nr tel. 18 353 00 00 czynnym pn-pt 6:00-17:00, sob 7:00-13:00, niedz 12:00-18:00 oraz podać dokładną godzinę kursu i datę zgubienia przedmiotu. Należy podać własny nr kontaktowy. Im szybciej pasażerowie skontaktują się z Biurem Obsługi lub z kierowcą autokaru, tym samym mają większe szanse na odnalezienie zguby.

Czy w autokarze można przewozić zwierzęta i na jakich warunkach? Czy należy kupić dla nich bilet?

          Pasażerowie mogą (za zgodą kierowcy) przewozić w pojazdach zwierzęta niewielkich rozmiarów trzymane na rękach, kolanach lub tak, by nie utrudniały przejścia i nie naraziły na zanieczyszczenie odzieży innych pasażerów, nie zagrażały bezpieczeństwu ruchu. Zwierząt nie wolno umieszczać na miejscach przeznaczonych do siedzenia.

Dla przewożonego psa podróżny zobowiązany jest nałożyć kaganiec oraz mieć przy sobie aktualną książeczkę szczepień. Zwierze nie może zajmować miejsca siedzącego.

Opłacie nie podlega przewóz zwierząt.

W przypadku kursów wysokofrekwencyjnych kierowca ma prawo odmówić przewiezienia zwierząt.

Gdzie należy przewozić bagaż i czy jest pobierana opłata za przewóz bagażu (torby, wózki, rowery)?

              Pasażerowie mogą (za zgodą kierowcy) przewozić w pojazdach bagaż podręczny, jeżeli istnieje mozliwość umieszczenia go w pojeździe tak, aby nie utrudniał przejścia i nie naraził na zanieczyszczenie odzieży innych pasażerów, nie zagrażał bezpieczeństwu ruchu.

Opłacie nie podlegają przedmioty stanowiące bagaż podręczny jak i znajdujący się w luku bagażowym oraz wózki inwalidzkie i dziecięce-złożone. Bagażu podręcznego nie można umieszczać na miejscach przeznaczonych do siedzenia.

Bagaż znajdujący sie w lukach bagażowych autobusu wydawany będzie przez obsługę wyłącznie na przystankach końcowych.

Czy prowadzona jest rezerwacja miejsc?

      Nie prowadzimy rezerwacji miejsc. Możliwy jest wcześniejszy zakup biletu online na naszej stronie lub w kasach dworcowych w tzw. przedsprzedaży. To gwarantuje miejsce w danym autokarze. Nasze punkty sprzedaży biletów to: Gorlicki Dworzec Autobusowy, ul. Bardiowska 3, Małopolski Dworzec Autobusowy Nowy Sącz, ul. Dąbrowskiego 2, Małopolski Dworzec Autobusowy Kraków, ul. Bosacka 18, Dworzec Autobusowy Tarnów, ul.  Dworcowa 1 oraz w pozostałych punktach sprzedaży wymienionych w zakładce Strefa Pasażera - Punkty Sprzedaży Bieltów.

Gdzie można wykupić bilety jednorazowe i miesięczne?

Bilety jednorazowe dostępne są w kasach: GDA Gorlice ul. Bardiowska 3, MDA Kraków ul. Bosacka 18, MDA Nowy Sącz Pl. Dąbrowskiego 2, Biura Obsługi Klienta Voyager w Tarnowie przy ul. Dworcowej 1 (w budynku Dworca Autobusowego), Biura Podróży Wehikuł Travel Brzesko, Recepcji Uzdrowiska Biawena w Wysowej - Zdrój oraz w pozostałych punktach sprzedaży wymienionych w zakładce Strefa Pasażera - Punkty Sprzedaży Bieltów..

Bilety miesięczne dostępne są w kasach: GDA Gorlice ul. Bardiowska 3, Biura Obsługi Klienta Voyager w Tarnowie przy ul. Dworcowej 1 (w budynku Dworca Autobusowego), Biura Podróży Wehikuł Travel Brzesko, Recepcji Uzdrowiska Biawena w Wysowej - Zdrój, w punkcie sprzedaży w Grybowie przy ul. Topolowej 1, który jest czynny przez kilka dni na przełomie miesiąca.

Jakie ulgi respektuje Voyager?

  W firmie Voyager obowiązują wszystkie ulgi ustawowe oraz ulgi handlowe: uczeń/student do 26 r.ż./senior po 65 r.ż. Ulga senior po
65 r.ż. obowiązuje na trasach: Kraków - Nowy Sącz, Kraków  - Gorlice, Kraków - Tarnów, Kraków - Wysowa Zdrój, Nowy Sącz - Zakopane, Gorlice - Zakopane, Gorlice - Krynica - Kołobrzeg .                                         

Gdzie można zgłaszać reklamacje, zażalenia lub skargi?

          Reklamacje przyjmowane są w formie pisemnej na adres Biura Obsługi Klienta tj. ul. Bardiowska 3, 38-300 Gorlice lub w formie elektronicznej na adres e-mial: info@voyager-transport.pl.Przewoźnikzobowiązuje się do odpowiedzi na zgłoszenia w ciągu 30 dni roboczych.

Gdzie można zgłaszać sugestie, nowe rozwiąznia?

             Przewoźnik przyjmuje wszelkie sugestie w formie pisemnej na adres Biura Obsługi Klienta tj. Ul. Bardiowska 3, 38-300 Gorlice lub w formie elektronicznej na adres e-mial: sugestie@voyager-transport.pl.

W jakiej formie jest dostępny bilet zakupiony przez Internet?

Bilety dostępne są w formie SMS lub do wydruku w formie PDF.

Czy należy mieć ze sobą wydrukowany bilet?

TAK. Jeżeli przy zakupie wybrałeś bilet w formie PDF, który jest wysyłany na podany adres e-mail, należy go wydrukować i mieć przy sobie w czasie podróży.

NIE. Jeżeli wybrałeś bilet w formie SMS. Należy jednak zachować  w skrzynce odbiorczej wiadomość z wysłanym biletem i okazać kierowcy przy wsiadaniu do autokaru.

Czy można zakupić przez Internet bilet ulgowy?

TAK. Należy w zakładce „zarezerwowane miejsca i ulgi” zaznaczyć odpowiednią ulgę (dostępne ulgi: uczeń/student do 26 r.ż./senior po 65 r.ż.), a w czasie przejazdu posiadać przy sobie odpowiedni dokument upoważniający do korzystania z biletu ulgowego.

Czy można zakupić bilet online dla więcej niż jednej osoby?

TAK. Należy wpisać wtedy dane jednej osoby, która będzie musiała mieć przy sobie dokument tożsamości potwierdzający dane wprowadzone przy rezerwacji biletu.

Czy można zwrócić bilet zakupiony przez Internet?

TAK. Można anulować bilet zakupiony przez Internet najpóźniej 30 minut przed odjazdem autobusu, na który został zakupiony bilet. Kwota, która zostanie zwrócona Pasażerowi to 90 % wartości biletu. Zwrócić bilet należy logując się otrzymanym kodem bletu on-line na stronie: www.voyager-transport.pl lub www.e-podroznik.pl i kliknąć opcję "zwróć bilet.

Gdzie można nabyc promocyjne bilety od 1 zł?

Takie bilety dostępne są tylko za pośrednictwem sprzedaży on-line z odpowiednim wyprzedzeniem.

Czy można pojechać z zakupionym biletem on-line lub biletem zakupionym w kasie o innej godzinie, niż widniejąca na bilecie?

To zależy. Jeśli posiadasz bilet on-line promocyjny - nie ma takiej możliwości. Jeśli posiadasz zakupiony bilet online lub w kasie w stałej kwocie lub ulgowy, możesz pojechać o innej godzinie tylko i wyłącznie w nagłej sytuacji, wybierjąc godzinę kursu zbliżoną do godziny znajdującej się na zakupionym bilecie, informując o tym fakcie przewoźnika oraz na własną odpowiedzilność (np. w autokarze mogą być dostępne tylko miejsca stojące). Nie ma takiej możliwości, gdy kursy są wysokofrekwencyjne (piątki, niedziele, dni przed świętami i długimi weekendami).

Obszrniejsze informacje, dotyczące poruszanych kwesti znajdują się w Regulaminie Ogólnym dostępnym tutaj.